Informatie over retourneren
Retourneren met klantaccount
Een product retourneren
Je hebt voor alle producten 14 dagen bedenktijd. Om te retourneren zijn er een aantal stappen waarvan wij je vragen om die te doorlopen:
Stap 1 – Mijn account
Ga naar ‘Mijn Account’. Dit is het overzicht waar je jouw retour kunt aanmelden. Hier vindt je alle informatie die je nodig hebt om het retourproces te starten.
Stap 2 – Bestellingen
Wanneer je jouw account hebt gevonden, moet je via jouw account naar ‘Bestellingen’ gaan.
Hier vindt je een overzicht van alle recente bestellingen. Zoek de bestelling waar producten uit geretourneerd moeten worden.
Stap 3 – Bestelling retourneren
Zodra je de bestelling hebt geselecteerd waaruit het product moet worden geretourneerd, klik je rechts op de knop ‘Retourneren’. Dit leidt naar de pagina waar je jouw retour kunt aanmelden.
Stap 4 – Product(en) selecteren
Selecteer welk(e) product(en) geretourneerd moeten worden en wat de reden van de retour is. Zodra deze informatie is ingevuld, kun je kiezen of je het retourbedrag wilt ontvangen op jouw bankrekening of als tegoed in jouw online portemonnee. Als laatst bevestig je de retouraanvraag.
Binnen 24 uur ontvang je van ons een retourlabel via een e-mail. Dit is een belangrijk onderdeel van het retourproces en zorgt ervoor dat het product correct teruggestuurd wordt.
Wij hopen dat dit proces duidelijk is en dat je gemakkelijk jouw retour kunt aanmelden en verwerken. Neem gerust contact met ons op als er nog vragen zijn.
Retourneren met gastaccount
Een product retourneren
Je hebt voor alle producten 14 dagen bedenktijd. Om te retourneren zijn er een aantal stappen waarvan wij je vragen om die te doorlopen:
Stap 1 – Retourformulier
Klik hier om naar het retourformulier te gaan. Vul jouw ordernummer in en het emailadres waar je de bestelling mee gedaan hebt. Klik vervolgens op: ”Bevestigen”.
Stap 2 – Product(en) selecteren
Selecteer welk(e) product(en) geretourneerd moeten worden en wat de reden van de retour is. Zodra deze informatie is ingevuld, kun je kiezen of je het retourbedrag wilt ontvangen op jouw bankrekening of als tegoed in jouw online portemonnee. Als laatst bevestig je de retouraanvraag.
Binnen 24 uur ontvang je van ons een retourlabel via een e-mail. Dit is een belangrijk onderdeel van het retourproces en zorgt ervoor dat het product correct teruggestuurd wordt.
Wij hopen dat dit proces duidelijk is en dat je gemakkelijk jouw retour kunt aanmelden en verwerken. Neem gerust contact met ons op als er nog vragen zijn.
Retourvoorwaarden
- De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
- Je kan je retour binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aanmelden. Vervolgens heb je nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren.
- Je draagt zelf het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt of beschadigd wordt tijdens transport. Bewaar in ieder geval het verzendbewijs totdat je retour volledig is verwerkt
- Het product bevindt zich in originele staat, originele verpakking en is onbeschadigd. Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is.
- Wanneer het product beschadigd en/of met gebruikssporen wordt geretourneerd, maar niet meer hersteld kan worden nemen we contact met je op. De waardevermindering kan in dat geval oplopen tot 100% van het aankoopbedrag.
- Is je product beschadigd of verkeerd geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice zodat we jou verder kunnen helpen.
Rekenvoorbeeld:
Je hebt een bestelling geplaatst van €100,- die je wilt retourneren. Het pakket voldoet aan de retourvoorwaarden.
Er wordt €5.75 gerekend voor het verzendlabel.
Er zal €100,- (bestelwaarde) – €5,75 (retourkosten) = €94,25 teruggestort worden
Uitzonderingen
Niet alle producten kunnen geretourneerd worden. De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:
- Custom producten
- Producten die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn
- Producten waarvan de originele fabrieksverpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is
- Producten welke niet volgens montage voorschriften zijn geïnstalleerd
Je retourzending versturen
Wanneer je het pakket terugstuurt, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij SmartinHuis. SmartinHuis kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden.
De levering
HOE RETOURNEER IK MIJN BESTELLING?
Om te retourneren volg je de stappen zoals die boven aan deze pagina zijn beschreven. Neem gerust contact met ons op via onze klantenservice als je hier vragen over hebt.
IS RETOURNEREN GRATIS?
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
WIE IS VERANTWOORDELIJK VOOR HET PAKKET
Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Wanneer het retourpakket niet aankomt bij Smartinhuis ben je zelf verantwoordelijk voor de gemaakte kosten.
IK WIL IETS RETOUR STUREN IN ORIGINELE STAAT NÁ HET RETOURTERMIJN, MAG DAT?
Smartinhuis hanteert een termijn van 30 dagen. Na deze periode is het niet meer mogelijk om een retour aan te melden.
HOELANG DUURT HET VOORDAT MIJN RETOUR VERWERKT IS?
Wanneer je het pakket bij een PostNL/DHL loket hebt ingeleverd, ontvangen wij het meestal op de volgende leverdag. Het pakket word binnen 5 werkdagen verwerkt.
BINNEN WELKE PERIODE MAG IK HET PAKKET RETOUR STUREN?
Smartinhuis hanteert een retourtermijn van 30 dagen vanaf het moment van ontvangst waarbinnen je kan laten weten iets terug te willen sturen.
IK HEB DE VERPAKKING NIET MEER. MAG IK NOG RETOURNEREN?
Je mag ons een e-mail met foto’s sturen, zodat we dit voor je kunnen beoordelen en kunnen bekijken of dit mogelijk is. In principe betekent dit dat het artikel niet meer in originele staat verkeert, maar we denken altijd mee in het vinden van een oplossing.
IK HEB EEN BESCHADIGD ARTIKEL ONTVANGEN, WAT KAN IK HET BESTE DOEN?
Allereerst vervelend dat je een beschadigd artikel hebt ontvangen. Onze excuses hiervoor. Wanneer je een beschadigd artikel hebt ontvangen, dien je dit gelijk te melden via onze klantenservice. Bij voorkeur via de mail met foto’s van het beschadigde artikel, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen beoordelen. We zullen per mail contact met je opnemen om je een passende oplossing aan te bieden.
Retourzending volgen
KAN IK MIJN RETOURZENDING VOLGEN?
Ja. Je ontvangt een verzendbewijs van PostNL/DHL met een track&trace code. Als je deze code op de PostNL website invult met de postcode van Smartinhuis, kan je het pakket volgen.
MIJN PAKKET IS AFGEVELERD MAAR IK HEB NOG GEEN BERICHT. WAT NU?
De verwerking van jouw pakket kan 5 werkdagen duren vanaf het moment dat het pakket bij ons is afgeleverd. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk te verwerken.
Terugbetaling
IK HEB MET IDEAL BETAALD, HOE WERKT DE TERUGBETALING?
Wij verwerken de terugbetaling naar hetzelfde rekeningnummer als waarmee besteld is. Binnen twee werkdagen na verwerking staat het bedrag weer terug op je rekening
IK HEB MET PAYPAL BETAALD, HOE WERKT DE TERUGBETALING?
Zodra je bestelling verwerkt is, versturen wij een terugbetalingsverzoek naar PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.
Ruilen
IK HEB EEN PRODUCT IN DE VERKEERDE KLEUR BESTELD, MAG IK DEZE RUILEN?
Ruilen is bij ons alleen mogelijk via retour. Je mag het artikel retourneren en vervolgens kan je een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste product.
Incomplete bestelling
IK MIS EEN ARTIKEL IN MIJN BESTELLING. WAT MOET IK DOEN?
Je mag ons een e-mail sturen onder vermelding van jouw ordernummer. Zet hier ook in welk artikel je mist zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken. Wij komen hier binnen 48 uur op terug.
Nog geen antwoord op jouw vraag?
Neem dan gerust contact met ons op via de klantenservice.